תכנון בית פרטי

תכנון בית פרטי הוא החלק החשוב ביותר בתהליך של שיפוץ בית פרטי או אפילו בניה של בית פרטי. התכנון הוא השלב הראשוני ביותר של כל התהליך שבו אנחנו מדברים על הכל, כל פרט קטן וכל דרישה שאתם רוצים וחולמים עליו. השאלון הזה הוא קריטי להצלחה כי הוא נותן לנו את הכיוון הראשוני לתכנון וזה לא משנה אם מדובר על תכנון בית פרטי מפלס אחד או תכנון בית פרטי 140 מ"ר.

מה הם השלבים של תכנון בית פרטי

כמו כל דבר בחיים גם תכנון בית פרטי עובד לפי שלבים. אז מה השלבים בתכנון בית פרטי?

  1. הרכבת הפאזל - זה השלב שבו אנחנו "נרכיב" את הפאזל, אנחנו נמקם את כל חלקי הבית במקום שמתאים להם. ניקח דברים כמו החניה, שער הכניסה, החצר, את החדרים, שירותים ונמקם אותם בשטח הבית. כמובן שזה משתנה בין סוגי הבית, הרכבת הפאזל תהיה שונה בין תכנון בית פרטי 100 מטר לבין תכנון בית פרטי 150 מטר וכמובן שונה מתכנון בית פרטי שתי קומות. כל סוג בית יקבל תכנון שונה.
  2. חלוקה של איזורים - זהו השלה שנחליט איך שטח הבית יתחלק לפי איזורים. איזור הסלון, איזור המטבח, אולי אפילו נרצה סלון עם מטבח ביחד בשטח אחד גדול, איפה תהיה פינת האוכל, איך נשחק עם האור שיכנס וגם עם כיווני האוויר. החלק החשוב ביותר הוא בדרך כלל החלק הראשי של הבית מבחינתנו, כשנסכים עליו יהיה לנו קל יותר לבנות את שאר החלקים והאיזורים.
  3. שרטוט אדריכלי - לאחר שהגענו להסכמה על חלוקת האיזורים נוכל לעשות שרטוט אדריכלי. שרטוט אדריכלי ייתן לנו את היכולת לראות בעיניים איך עומד להיראות הבית עוד לפני שיוצאים לשלב הביצוע. כמובן שלאחר מכן אפשר להוסיף גם הדמיה תלת ממדית אשר מדמה את המצב הסופי.
  4. היתר בניה - זהו השלב הכי בירוקרטי שיש. לאחר שהחלטנו על חלוקת האיזורים אנו צריכים להתחיל לעבוד. בשביל להתחיל לעבוד אנו צריכים לקבל היתר בניה. בעצם מישהו עובר על כל התוכניות שלנו וצריך לאשר אותן. לאחר קבלת האישורים אפשר להתחיל לעבוד.
  5. מציאת קבלנים ותחילת עבודה - זהו השלב שבו אנחנו מוצאים את איש הביצוע שיעשה את העבודה עצמה, שיקח את התוכניות שלנו ויהפוך אותן למציאות. חשוב לקחת מישהו בעל נסיון, אמין ומקצועי שיהיה קל לעבוד מולו ושיבין שאסור לחסוך בעלויות ולנסות לעגל פינות על מנת לחסוך עוד כמה שקלים. כמובן שלכל אורך הדרך אנו נבצע מעקב מלא אחרי כל שלב ושלב של הביצוע. 

תכנון בית פרטי טיפים חשובים

ישנם המון דברים שחשוב לשים לב אליהם בזמן תכנון בית פרטי, הנה כמה נקודות חשובות.
תכנון בית פרטי קטן חשוב מאד לשים לב להכל, בבית פרטי קטן אין הרבה מקום למשחקים והכל צריך להיות מדוייק.
אם כבר מתכננים לבנות בית פרטי אז כדאי לעשות תכנון בית פרטי עם יחידת דיור, זה אולי השקעה קצת יותר גדולה בהתחלה אבל בהמשך אתם עשויים להשכיר את יחידת הדיור ולהרוויח כסף במהלך השנים. אין ספק שזאת השקעה לטווח ארוך שמשתלמת מאד בסוף.
תכנון חצר בית פרטי עוזר מאד להרגשה נכונה, כולם מתמקדים הפנים הבית ולפעמים שוכחים שלחצר יש חלק חשוב מאד בניראות הבית.

מוזמנים ליצור איתנו קשר

משרד אדריכלות ועיצוב זוהר לבנון מזמין אתכם ליצור קשר על מנת שנוכל לעשות לכם תכנון בית פרטי שמותאם לכם. יש לנו ניסיון רב בתכנון של בתים פרטיים ואנו נדאג לתת לכם את השקט הנפשי שצריך בזמן ביצוע העבודה. אתם מוזמנים להשאיר פרטים או ליצור קשר ואנו נשמח לתת לכם שירות.

פרויקטים מהזמן האחרון

פיצה ברובע
לחץ למעבר לפרויקט - פיצה ברובע
וילה - בית פרטי
לחץ למעבר לפרויקט - וילה - בית פרטי
חברת פאמטקס פריימן
לחץ למעבר לפרויקט - חברת פאמטקס פריימן
וילה פרטית בשזיף
לחץ למעבר לפרויקט - וילה פרטית בשזיף
לייעוץ וליווי מקצועי
תאמו פגישה ללא התחייבות
בואו נדבר